Saturday 18 May 2013

MBMMBI PROGRAMS AT SK FELDA LURAH BILUT







Program Pokok NILAM- bermula pada bulan April 2012. Melalui program ini bagi semua murid yang telah membaca dan mencatat pembacaan mereka didalam buku NILAM akan di anugerahkan dengan daun dan buah. Seterusnya murid boleh memilih untuk menampal gambar mereka pada pokok NILAM. Bagi memperolehi daun, murid perlu membaca minimum 10 buah buku, manakala bagi memperolehi buah, mereka perlu menghabiskan 1 buku NILAM. 
Pengasas Program Pokok NILAM- Pn. Nor Aisyah bt. Othman.



ANUGERAH TOKOH NILAM
 Tokoh NILAM 2012- Anugerah Tokoh NILAM diberikan kepada pelajar yang paling banyak membaca sepanjang tahun. Anugerah Tokoh NILAM 2012 telah dikurniakan kepada adik Aisyah Shuhada dan adik Wan Nur Faghira dari kelas 4 Arif.









Mantan Guru Besar SKLB- En. Othman bin Hasan sedang mempamerkan ganjaran yang bakal diperolehi bagi Tokoh NILAM 2013.

Ganjaran yang menanti pemenang Tokoh NILAM 2013.




Morning Reading-program ini di mulakan dari awal tahun 2013, murid- murid akan membaca buku-buku cerita yang disediakan oleh Pusat Sumber SKLB setiap hari. Program ini dijalankan selama 10 minit pada waktu pagi (7-20 pagi sehingga 7-30 pagi). Bahan- bahan bacaan adalah didalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.







Action Song-  sentiasa di amalkan terutamanya di dalam proses pembelajaran dan pengajaran di dalam kelas Bahasa Inggeris tahap 1 (tahun 1,2 ,3). Program ini di jalankan sejajar dengan   sukatan pembelajaran KSSR( Kurikulum Standard Sekolah Rendah) yang menitikberatkan didik hibur didalam proses pembelajaran dan pengajaran. SK Felda Lurah Bilut telah mengahantar pasukan Action     Song untuk bertanding pada peringkat daerah, walaupun tidak mendapat tempat, namun banyak ilmu- ilmu yang telah dan dapat ditimba oleh murid- murid serta guru-guru.





























No comments:

Post a Comment